سياسي
صفحه نخست | عناوین مطالب | پروفایل مدیر | پست الکترونیک

پیام تسلیت یادگار امام به آیت‌الله مؤمن

در پی درگذشت برادر آیت‌الله حاج شیخ محمد مؤمن عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، حجت الاسلام و المسلمین سید حسن خمینی پیام تسلیتی صادر کرد.

 

وکیلی: اقلیتی سازمان‌یافته در مجلس درباره وزرا اعلام مخالفت می‌کردند

مدیر مسئول روزنامه ابتکار با بیان اینکه "در جریان روند بررسی صلاحیت وزرا در مجلس یک دو قطبی بوجود آمده بود"، گفت: یک اقلیت سازمان‌یافته که همواره اعلام مخالفت می‌کردند و به مانند دم خروس بودند، در مجلس بوجود آمده بود.

 

جعفرزاده به ایسنا خبر داد:توافق دولت و مجلس برای تنظیم لایحه بودجه93 با مشارکت نمایندگان

یک عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس از توافق دولت و مجلس برای تنظیم لایحه بودجه 93 با مشارکت نمایندگان مجلس خبر داد و گفت که این جلسات از هفته آینده برگزار می‌شود.

 

عارف در دیدار با دانشجویان:توفیقی مناسب‌ترین فرد برای وزارت علوم است/نباید انتظار داشت تمام مشکلات به یکباره حل شود

محمدرضا عارف با ابراز امیدواری نسبت به تغییر فضای دانشگاه‌ها، از انتصاب جعفر توفیقی به عنوان سرپرست وزارت علوم استقبال کرد و گفت: دکتر توفیقی مناسب‌ترین فرد برای تصدی مدیریت وزارت علوم است و مطمئنا حضور ایشان موجب بازگشت نشاط و تلاش علمی و پژوهشی به دانشگاه‌ها می‌شود.

 

برای بررسی وضعیت دیپلمات ربوده شده کشورمانهیات ایرانی هفته آینده به یمن می‌رود

یک منبع آگاه در سفارت کشورمان در صنعا، گفت: هیات ایرانی برای پیگیری سرنوشت دیپلمات ربوده شده کشورمان، هفته آینده به یمن سفر می‌کند.

 

بخشی: افراط و تفریط‌ها جامعه مصر را به سمت جنگ داخلی سوق می‌دهد

یک کارشناس مسائل آفریقا گفت: تا چندی پیش وضعیت مصر با مذاکره آرام می‌شد، ولی تندروی‌های دوطرف درگیر باعث گسترش خشونت‌ها در جامعه شد که هزینه زیادی هم برای این کشور به همراه داشت.

 

در جلسه اخیر انجام شد:ادامه بررسی آیین‌نامه نحوه اداره و کارکرد شورای هماهنگی جبهه اصلاحات

در جلسه یکشنبه شورای هماهنگی جبهه اصلاحات، بحث و بررسی در مورد بازنگری و بررسی آیین‌نامه مربوط به نحوه اداره و کارکرد شورای هماهنگی جبهه اصلاحات ادامه پیدا کرد.

 

یک فعال دانشجویی:تحقق وعده صد روزه رئیس‌جمهور در اولویت باشد/برخی نمایندگان وارد حاشیه‌های سیاسی شدند

دبیر کانون اسلامی دانشجویان دانشگاه امام صادق(ع)، تحقق وعده صد روزه رئیس‌جمهور را مهمترین اولویت کاری دولت یازدهم دانست و اظهار کرد: اصلاح بودجه سال 92 و همچنین تدوین بودجه سال 93 باید از اولویت‌هایی باشد که در دستور کار دولت قرار می‌گیرد.

 

در جلسه شورای امنیت سازمان ملل؛ایران جلوگیری از تداوم فشار و جنایت علیه مردم فلسطین را خواستار شد

عضو هیات نمایندگی جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان ملل متحد در نیویورک، تداوم کشتار و نقض حقوق مردم فلسطین در سرزمین‌های اشغالی را نتیجه فرار رژیم اسرائیل از پاسخگویی ارزیابی کرد.

 

سیدرضا تقوی: هدایت‌های رهبری سوریه را در مقابل تکفیری‌ها مقاوم کرده است

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور گفت: ولایت به ما هویت، شخصیت، استقلال و آزادی می‌دهد و طی این 35 سال بعد از انقلاب این را تجربه کردیم. ملت ما به مقام معظم رهبری لبیک گفتند و امروز سربلند هستند.

 

سبحانی نیا: معاون پارلمانی رییس جمهور حلقه وصل دولت و مجلس باشد

یک عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی گفت که معاون پارلمانی رییس جمهور باید به عنوان رابط مجلس خود را مجلسی بداند و نه در کنار دولت و مقابل مجلس.

 

احمدی: احیای سازمان مدیریت باید با کار کارشناسی انجام شود

یک عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: همانطور که انحلال سازمان مدیریت در دولت نهم افراطی و عجولانه بوده، احیای این سازمان با همان ساختار قبلی اشتباه است به ویژه اینکه این موضوع در قالب طرحی در مجلس مطرح شده و نیازی به ارائه لایحه جدید از سوی دولت وجود ندارد.

 

دیپلمات‌ها: احتمالا ایران میزان ذخایر هسته‌یی حساس خود را محدود کرده است

خبرگزاری رویترز به نقل از دیپلمات‌ها از وین گزارش داد: به نظر می‌رسد ایران مانع از رشد حساس‌ترین ذخایر هسته‌یی خود از طریق تبدیل بخشی از آن به سوخت راکتور شده است؛ و احتمالا این اقدام بالقوه فرصت بیشتری را برای مذاکره با قدرت‌های جهانی فراهم می‌کند.

 

طاهری مطرح کرد:صاحب‌نظران نظرات خود را درباره طرح جامع رشد جمعیت به کمیسیون فرهنگی ارائه دهند

سخنگوی کمیسیون فرهنگی معتقد است: «طرح جامع رشد جمعیت و تعالی خانواده» یک کار اساسی فرهنگی است که می‌تواند مشکلات جمعیت را برطرف کند.

 

عضو کمیسیون اجتماعی: مشی اعتدالی دولت باید در تمام جریانات سیاسی هم دیده شود

یک عضو کمیسیون اجتماعی با بیان اینکه مجلس از اصول خود کوتاه نمی‌آید و این اصول مبنای مجلس برای تصمیم‌گیری است گفت: مجلس برای رای اعتماد به وزرای باقی مانده هم بر سر همان اصولی است که در مورد وزرای قبلی در نظر گرفته شده بود.

 

یک نماینده مجلس: برخی رفتارها در مجلس درقبال اعضای پیشنهادی کابینه سلیقه‌ای است

یک نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: دولت شعارهایی درباره اعتدال داده و شعار اعتدال دولت باعث شد که رای بیاورد؛ بنابراین اگر در چینش نیروها و وزرایش این شعارها را رعایت کند از افراط و تفریط جلوگیری می‌شود و مشکلی در این زمینه ایجاد نخواهد شد.

 

حسن‌پور:رییس بانک مرکزی باید بتواند نقدینگی و تورم را مهار کند

یک عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس، ریاست بانک مرکزی را از کلیدی‌ترین مهره‌های اقتصادی دولت دانست و ابراز امیدواری کرد که کسی برای تصدی این پست انتخاب شود که ضمن کنترل نقدینگی بتواند تورم و گرانی لجام‌گسیخته را نیز مهار کند.

 

یک عضو کمیسیون آموزش مطرح کرد:نظر همه اعضای کمیسیون آموزش درباره برنامه‌های نجفی مثبت بود

عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس با اشاره به این‌که کمیسیون متبوعش، دفاع قاطعانه‌ای از وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش نکرد، گفت: نظر همه اعضای کمیسیون در خصوص برنامه‌های دکتر نجفی، وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش مثبت بود، اما تنها حامیان او، بنده و جواد هروی، نماینده مردم قاین بودیم.

 

یک نماینده مجلس: پیام مجلس در عدم رای به وزرا روشن بود/زیرساخت فضای امید در جامعه حماسه اقتصادی است

یک نماینده مجلس شورای اسلامی درباره تعامل دولت با مجلس گفت: معنای تعامل این است که دولت و مجلس باید بتوانند متناسب با اقتضائات و نیازهای جامعه به یکدیگر کمک کنند تا ضرورت‌های جامعه تحقق پیدا کند.

 

چگونگی کاستن آرای ممتنع نمایندگان مجلس از زبان محمد سلیمانی

یک عضو جبهه پایداری کاستن از آرای ممتنع نمایندگان مجلس در جریان بررسی صلاحیت و برنامه‌های وزرای پیشنهادی دولت و همچنین تعیین تکلیف طرح‌ها و لوایح را امری امکان‌پذیر دانست و تاکید کرد: با اصلاح فرآیند بررسی‌ها و همچنین افزایش جلسات کمیسیون‌های تخصصی و جلسات علنی مجلس می‌توان بر این مشکل فائق آمد.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نویسنده : reza    نظرات :
آخرین پست ها
کلیه حقوق مادی و معنوی این وبلاگ برای "reza" محفوظ می باشد!