اجتماعی
صفحه نخست | عناوین مطالب | پروفایل مدیر | پست الکترونیک

مسجدجامعی: قالیباف فعلا سندی را امضا نمی‌کند/ انتخاب شهردار اولین دستور جلسه یکشنبه

رییس شورای شهر تهران تاکید کرد: طبق روال معمول سالهای گذشته شهردار تهران تا زمان انتخاب شهردار جدید پای هیچ سندی را امضا نمی‌کند و امیدواریم آقای قالیباف نیز در این مدت همین روند را اجرا کنند.

 

شیوع آلودگی با سرسوزن آلوده به HIV در پرستاران کم تجربه!شرایط استفاده از کیت‌های تشخیص سریع ایدز اعلام شد/هشدار نسبت به واردات کیت‌های چینی

عضو کمیته کشوری ایدز ضمن تشریح شرایط استفاده از کیت‌های تشخیص سریع HIV، نسبت به وجود موارد متعدد وارداتی این تست‌ها که ممکن است جواب مثبت کاذب را ایجاد کنند، هشدار داد و گفت: بر همین اساس وزارت بهداشت تاکید دارد که انجام تست HIV باید با مشاوره لازم همراه باشد.

 

رییس سازمان بهزیستی خبر داد:راه‌اندازی خط مشاوره تلفنی "کار و تولید"/نامه ترخیص خودروها مناسب سازی شده به گمرک رسید

رییس سازمان بهزیستی با بیان اینکه در اجرای بیمه اعتبار سازمان از 100 میلیارد تومان به 123 میلیارد تومان افزایش یافته است، گفت: در سال گذشته هشت میلیارد تومان بابت بیمه مکمل هزینه شد که امسال این اعتبار به 23 میلیارد تومان افزایش یافته است.

 

چهارمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا با پیام وزیر کشور کار خود را آغاز کردند

چهارمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا با پیام وزیر کشور کار خود را آغاز کردند.

 

/ داروسازان از معاون دارویی وزیر بهداشت چه می‌خواهند؟/رییس انجمن داروسازان تهران: دیناروند پرداخت مطالبات داروخانه‌ها را از بیمه‌ تسریع کند

رییس انجمن داروسازان به این پرسش که "عملی‌ترین راهکار و پیشنهاد شما برای حل مشکلات داروخانه‌ها به معاون وزیر بهداشت و رییس جدید سازمان غذا و دارو چیست؟" پاسخ داد و بر ضرورت استفاده از پتانسیل موجود در انجمن‌های دارویی تاکید کرد.

 

آمار نهایی معلمان، دانش‌آموزان و مدارس در سال تحصیلی جدید

رییس مرکز آمار و فناوری ارتباطات و اطلاعات وزارت آموزش و پرورش با اعلام آمار نهایی معلمان، دانش‌آموزان و مدارس در سال تحصیلی جدید، از تهیه پیوست فرهنگی ویژه برای هوشمندسازی مدارس خبر داد.

 

تنها فارغ‌التحصیلان آموزش بهداشت مجوز تاسیس مراکز مشاوره دارند

مدیرکل دفتر آموزش و ارتقای سلامت وزارت بهداشت، اظهار کرد: مجوز تاسیس مرکز مشاوره، ارائه خدمات آموزش بهداشت و ارتقاء سلامت به افرادی داده می‌شود که از طریق گذراندن دوره دکتری از یک دانشگاه معتبر داخلی یا خارجی در رشته‌های آموزش بهداشت و یا ارتقای سلامت، مهارت‌های مورد نیاز را برای انجام وظیفه مؤثر جهت طراحی، اجرا و ارزشیابی برنامه‌های آموزشی برای گروه‌های هدف به عنوان یک متخصص آموزش بهداشت و یا ارتقاء سلامت تحصیلکرده است.

 

تمدن در مراسم تحلیف شورای پایتخت:اعضای جدید شورای شهر تهران به دور از حاشیه‌ها مسائل مردم را پیگیری کنند

استاندار تهران در مراسم تحلیف اعضای دوره چهارم شوراها گفت: از اعضای شورا می‌خواهیم تا به دور از مسائل حاشیه‌ای و مناقشات بی دلیل مسائل مردم را با مسائل سرعت بررسی و مصوبات را اجرایی کنند.

 

طرح دریا همچنان بدون متولیجزئیات اجرای طرح سالم‌سازی دریا از زبان فرمانده دریابانی ناجا

طرح سالم‌سازی دریا که چند سالی است با آغاز سفرهای تابستانی به استان‌های شمالی کشور اجرا می‌شود، همچنان پس از گذشت سال‌ها متولی واحدی ندارد و نهادهای مختلف گرچه زیرنظر استانداری در این زمینه فعالیت می‌کنند، اما گاه سازهای ناکوکی در اجرای آن نواخته می‌شود که بیانگر برخوردهای سلیقه‌ای در اجرای آن است.

 

معاون سازمان بهزیستی خبر داد:توزیع "شیر" بین سالمندان مناطق محروم و کمتر توسعه یافته

به گفته معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور در راستای ارتقای امنیت غذایی بخش‌های آسیب پذیر، اعتبار تامین شیر مصرفی سالمندان، معلولان و بیماران روانی مزمن مقیم در مراکز شبانه روزی توانبخشی سازمان بهزیستی در ردیف اعتباری "امنیت غذایی اقشار آسیب پذیر و برنامه کمک به اقشار خاص» وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در سال 92 پیش بینی شده است.

 

4 کشته و 11 مصدوم، حاصل 5 سانحه رانندگی در محورهای مواصلاتی استان آذربایجان شرقی

مسئول روابط عمومی مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان آذربایجان شرقی گفت: بر اثر وقوع 5 سانحه رانندگی در دو روز گذشته در محورهای مواصلاتی استان، 4 نفر کشته و 11 نفر راهی بیمارستان شدند.

 

14 ساعت عملیات برای نجات محیط بان

سخنگوی سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر از نجات محیط بان سقوط کرده در ارتفاعات سفید کوه خبر داد.

 

"نقاط ماشه‌ای" بیماری شایعی که افراد 30 تا 50 سال را درگیر می‌کند

یک متخصص طب فیزیکی و توانبخشی بیماری نقاط ماشه‌ای را از جمله بیماری‌های شایع عضلانی در افراد 30 تا 50 ساله عنوان کرد.

 

معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان:انتخاب صالحی نشان از تدبیر ویژه رییس‌جمهور به مقوله ورزش و جوانان دارد

معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان اساسی‌ترین تخصص وزیر را مدیریت دانست و گفت: هیچ وزیری نمی‌تواند متخصص در تمام امور زیرمجموعه خود باشد و وجود فردی که از نگاه مدیریت راهبردی مسائل ورزش و جوانان را رصد کند، فرصت خوبی است و انتخاب آقای صالحی امیری برای سرپرستی این وزارتخانه نشان از تدبیر و توجه ویژه رییس‌جمهور به مقوله ورزش و جوانان دارد.

 

جشن تولد «توله پلنگ برفی» در باغ‌وحش نیویورک

اتحادیه جهانی حفاظت از طبیعت (IUCN)، تولد یک توله پلنگ برفی را که در ماه مارس سال 2013 میلادی در باغ‌وحش «برونکس» نیویورک متولد شد، جشن گرفت.

 

بیماریِ قلبی قاتل ورزشکاران در شامپانزه‌ها

کارشناسان حیات‌وحش در یک مطالعه جدید متوجه بروز بیماری قلبی نهفته‌ای در شامپانزه‌ها شده‌اند که شبیه به بیماری است که در بسکتبالیست‌ها و فوتبالیست‌ها و سایر ورزشکاران جوان سبب مرگ ناگهانی در زمین مسابقه می‌شود.

 

یک متخصص روماتولوژی:زنان بیشتر از مردان در معرض ابتلا به بیماری لوپوس هستند

یک متخصص روماتولوژی گفت: زنان نسبت به مردان بیشتر در معرض مبتلا به بیماری لوپوس هستند.

 

یک متخصص اطفال:تماس کودک با هوای آلوده خطر بیش فعالی را افزایش می‌دهد

یک متخصص اطفال گفت: در سال‌های اولیه زندگی قرار گرفتن کودک درهوای آلوده و محیط پرترافیک با بیش فعالی مرتبط است.

 

حکم حمل یا قاچاق مواد مخدر به داخل یا خارج از کشور چیست؟

مدیرکل مقابله با عرضه ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: هوشیاری مامورین در کنترل دقیق بار و وسایل همراه زائرین خانه خدا در سنوات اخیر باعث شده که حتی یک نفر دستگیری هم در زمینه حمل مواد مخدر توسط پلیس عربستان صورت نگیرد.

 

یک متخصص پزشک اجتماعی:ضعف مدیریتی علل اصلی پایمال شدن حقوق بیماران در کشور

یک متخصص پزشک اجتماعی با بیان اینکه رعایت حقوق بیمار در ایران نسبت به سایر کشورها در رتبه چندان بالایی قرار ندارد، گفت: وجود منابع کافی برای دستیابی به کیفیت درمان ضروری است اما ضعف مدیریتی در بیمارستان‌های ایران از علل اصلی رعایت نکردن



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نویسنده : reza    نظرات :
آخرین پست ها
کلیه حقوق مادی و معنوی این وبلاگ برای "reza" محفوظ می باشد!