سیاسی
صفحه نخست | عناوین مطالب | پروفایل مدیر | پست الکترونیک

در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه تهراننهاوندیان: اتکاء بودجه به نفت باید به صفر میل کند/پدیده «شبه‌دولت» را باید درمان کرد

رییس دفتر رییس‌جمهور گفت که برای تحقق عدالت باید مشی اعتدالی را اتخاذ کرد و با روش‌های افراطی نمی‌شود به هدف اعتدال رسید.

 

وزیر کشور در جمع خبرنگاران:حل مشکلات آب، از اولویتهای وزارت کشور است/در انتخاب استانداران دقت را فدای سرعت نمی‌کنیم

وزیر کشور، حل مشکلات مربوط به آب را از اولویت‌های اصلی این وزارتخانه دانست و گفت: با وجود خشکسالی در کشور، مساله آب از مسائل اساسی و مهم محسوب می‌شود و در اولویت اصلی وزارت کشور قرار دارد.

 

روسیه اس 300 را نابود کرد

یک مقام روسی گفت که مسکو به دنبال فشارهای غرب برای کنار گذاشتن قرارداد تسلیحاتی‌اش با ایران، سیستم‌های موشکی اس- 300 را که زمانی قرار بود به ایران تحویل دهد برچید و نابود کرد.

 

گفت‌وگوی ایسنا با حوراء صدر 35 سال بعد از ربایش امام موسیمردم آزاده لیبی، ما هنوز اسیری در خاک شما داریم

سی و پنج سال پیش سید موسی صدر، رهبر محبوب شیعیان لبنان در سفر به لیبی ربوده شد. "امامِ" همه طوایف و گروه‌های مختلف لبنان شده بود زمانی که خواستند وی را از صحنه تحولات سیاسی جهان حذف کنند. مرورعکس‌ها، یادواره‌ها و خاطرات همه حکایت از آن دارد که سید بلند بالای ایرانی هنوز در قلب آنان جا دارد و آزادی‌اش از زندان‌های لیبی را خواستار هستند.

 

ابوترابی‌فرد: آمریکا در سخت‌ترین دوران حیات سیاسی خود قرار دارد

نایب رییس مجلس شورای اسلامی با اشاره به تحولات اخیر منطقه گفت که آمریکایی‌ها سال‌های زیادی است که به ماجراجویی‌ در منطقه می‌پردازند و این در شرایطی است که آنها همواره در این عرصه‌ها طعم تلخ شکست را چشیده‌اند.

 

سخنگوی وزارت امور خارجه در گفت‌وگو با ایسنا:گزارش فصلی «آمانو» نشانگر شفافیت کامل ایران در فعالیت‌های صلح‌آمیز هسته‌یی است

سخنگوی وزارت امور خارجه با اشاره به انتشار گزارش فصلی اخیر آمانو، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گفت: همانطور که محتوای گزارش مدیرکل آژانس نشان می‌دهد، ایران نسبت به مسیر گفت‌وگوی با حسن نیت و همکاری با آژانس برای مرتفع ساختن مسائل باقیمانده متعهد و جدی است و ما نیز از تعهد مدیرکل آژانس به گفت‌وگو و تعامل استقبال می‌کنیم.

 

زارع: رییس جدید بانک مرکزی قلب تپنده اقتصاد ایران را نجات دهد

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به انتصاب ولی‌الله سیف به عنوان رییس کل بانک مرکزی در دولت یازدهم گفت که وی با توجه به سوابقش می‌تواند شان و جایگاه بانک مرکزی را با استقلال آن بالا ببرد و قلب تپنده اقتصاد را نجات دهد.

 

حسینی: در صورت حمله به سوریه کشورهای حامی مقاومت سوریه را یاری می‌کنند

یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت که در صورت حمله به سوریه، کشورهای حامی و محور مقاومت مردم سوریه را یاری خواهند کرد.

 

خجسته در گفت‌وگو با ایسنا مطرح کرد:تشکیل کمیته‌های پنج‌گانه برای تفحص از بنیاد شهید/دریافت شکایات مردمی از این سازمان

رییس هیات تحقیق و تفحص از بنیاد شهید از تشکیل کمیته‌های پنج گانه برای انجام تفحص از این بنیاد خبر داد.

 

/همراه با تدبیر، امید و اعتدال/راه‌چمنی: مصوبات دولت، پخته و کارشناسی شده است

دبیرکل حزب وحدت و همکاری ملی گفت: دولت در ابتدای کار خود باید سیاست‌های کلی و راهبردهای وزارتخانه‌ها را مشخص کند تا در چارچوب‌ آن راهبردها هر وزارتخانه برنامه‌های خود را تنظیم کند.

 

/همراه با تدبیر، امید و اعتدال/سعید شریعتی: برای بازگشت آرامش به کشور، تلف شدن یک ثانیه هم هزینه‌ای هنگفت دارد

یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: کشور ما هم‌اکنون سرمایه و ذخیره‌ای ندارد تا هزینه اختلافات، بگومگوها و کشمکش‌های سیاسی را بپردازد.

 

فولادگر در گفت‌وگو با ایسنا؛دولت برای آزادسازی قیمت خودرو تصدی‌اش را کم کند/ زمینه رقابت‌پذیری فراهم شود

رییس کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی و نظارت بر اجرای سیاست‌های اصل 44 با اشاره به اظهارات اخیر وزیر صنعت در مورد آزادسازی قیمت خودرو گفت: اگر دولت معتقد است صنعت خودرو انحصاری نیست باید زمینه برای رقابت‌پذیری فراهم شود،‌ دولت تصدی‌اش را کم کند و در رقابت،‌ قیمت،‌ کیفیت و خدمات پس از فروش تعیین شود.

 

افزایش 61 درصدی واردات نفت‌خام ژاپن از ایران

یک مقام وزیر امور خارجه ژاپن اعلام کرد که با وجود تحریم‌های آمریکا علیه ایران، واردات نفتی این کشور از ایران در ماه ژوییه نسبت به یک سال پیش 61 درصد افزایش داشت، گرچه روند نزولی آن هم‌چنان ادامه دارد.

 

واکنش حامیان تحریم به انتشار گزارش آژانس درباره افزایش سانتریفیوژ‌های ایرانی

رویترز گزارش داد که گزارش آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره افزایش ظرفیت غنی‌سازی اورانیوم در ایران موجب شد که درخواست‌ها برای تشدید تحریم‌ها علیه ایران در کنگره آمریکا از سر گرفته شود.

 

"دیانته" زندانی شناور در هندماه‌ها حبس خدمه ایرانی "دیانته" توسط دولت هند

یک سال و نیم پیش بود که بنا به دستور دادگاهی در سنگاپور کشتی ایرانی "دیانته" در یکی از بنادر هند توقیف شد. شاید آن زمان 10 خدمه این کشتی هرگز تصور نمی‌کردند آن‌ها نیز باید مانند "دیانته" و بدون امکان خروج از این کشتی، ماه‌ها در این بندر انتظار رفع توقیف آن را بکشند.

 

یک مقام آذری: کتیبه‌های آذری جایگزین کتیبه‌های فارسی در مقبره نظامی گنجوی می‌شود

مدیر مرکز نظامی گنجوی در آکادمی علوم جمهوری آذربایجان گفت: کتیبه‌های اشعار فارسی نظامی گنجوی در مقبره این شاعر با کتیبه‌هایی به زبان آذربایجانی جایگزین می شود.

 

دستور کار مجلس در هفته آینده: ادامه رسیدگی به طرح پیگیری کودتای 28 مرداد و اصلاح قانون خدمات رسانی به ایثارگران

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسات علنی یکشنبه، سه‌شنبه و چهارشنبه مجلس رسیدگی به طرح پیگیری حقوقی کودتای 28 مرداد و اصلاح قانون نظام جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران را در دستور کار دارند.

 

در تماس تلفنی با وزیر دفاع سوریهوزیر دفاع: آغازگر جنگ در منطقه، بازنده اصلی آن خواهد بود

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در تماس تلفنی با همتای سوری خود تأکید کرد: بازنده اصلی هر جنگی در منطقه، آغاز کننده آن خواهد بود.

 

رایزنی‌های ظریف با وزیران خارجه اتریش و پرتقال درباره سوریه

دکتر محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه در ادامه رایزنی‌های منطقه‌یی و بین‌المللی خود پیرامون تحولات سوریه بعداز ظهر جمعه به‌طور جداگانه در تماس‌های تلفنی با وزیران امور خارجه کشورهای پرتقال و اتریش گفت‌وگو کرد.

 

سفیر سوریه در تهران:استفاده دولت از سلاح شیمیایی بهانه‌ای بیش نیست/ ما به سازمان ملل هشدار داده بودیم

سفیر سوریه در تهران با تاکید بر این که "ادعای استفاده دولت سوریه از سلاح شیمیایی کذب است"، گفت: این ادعا بهانه‌ای بیش برای حمله به دولت سوریه نیست



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نویسنده : reza    نظرات :
آخرین پست ها
کلیه حقوق مادی و معنوی این وبلاگ برای "reza" محفوظ می باشد!