اجتماعي
صفحه نخست | عناوین مطالب | پروفایل مدیر | پست الکترونیک

آغاز انجام عمل پیوند نسوج در ایران؛ولایتی تشریح کرد: آخرین دستاوردهای پزشکان ایرانی در حوزه پیوند عضو

رییس جمعیت حمایت از پیوند اعضای ایران و رییس بیمارستان مسیح دانشوری به اعلام آخرین دستاوردهای پزشکان ایرانی در حوزه پیوند عضو پرداخت.

 

دولت مجوز هیچ گونه تغییر کاربری در حریم تالاب انزلی را نخواهد داد

مدیرکل دفتر زیستگاه‌ها و امور مناطق سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به جلوگیری از احداث جاده میان گذر در حریم تالاب انزلی، گفت: دولت مجوز هیچ گونه تغییر کاربری در حریم تالاب انزلی را نخواهد داد.

 

نتایج یک تحقیق نشان داد:رابطه مستقیم "خشونت در خانواده" با مصرف مواد مخدر توسط نوجوانان

خانواده و گروه همسالان، محیط اجتماع، محله زندگی و مدرسه سالم، غفلت نکردن و خانواده سالم از موثرترین منابع پیشگیری مصرف مواد مخدر در نوجوانان هستند.

 

در سه ماه رخ داد:مرگ 39 تن بر اثر مصرف الکل

رییس مرکز تحقیقات پزشکی قانونی از مرگ 39 تن بر اثر مصرف الکل در سه‌ماهه امسال خبر داد.

 

دزد دریایی، افسانه یا واقعیتآیا دزدان دریایی در آب‌های ایران حضور دارند؟

اقدامات دزدان دریای در آب‌های ایران از زبان فرمانده دریابانی ناجا تشریح شد.

 

ریس سازمان جنگلها خبرداد: وجود بیش از 8000 گونه مختلف مرتعی و جنگلی در کشور

رییس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور از وجود بیش از 8000 گونه مختلف مرتعی و جنگلی در کشور خبر داد.

 

ییس مرکز تحقیقات ارتوپدی دانشگاه علوم پزشکی مشهد:ایران در صدر تولید کنندگان نسوج پیوندی استخوانی

رییس مرکز تحقیقات ارتوپدی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: کشورمان در صدر تولید کنندگان و مصرف کنندگان نسوج پیوندی استخوان، تاندون، غضروف و مفصل در دنیا قرار دارد.

 

/خشونت علیه زنان، درد پنهان/خشونت‌های گفتاری علیه زنان بیشتر در میان خانواده‌های نیمه مرفه و مرفه

یک آسیب‌شناس با تاکید بر اینکه خشونت‌های گفتاری و فیزیکی بیشتر در میان خانواده‌های نیمه مرفه و مرفه و خشونت‌های عاطفی در بین خانواد‌ه‌های کم درآمد با سواد پایین، دیده می‌شود، گفت: برخی از این خشونت‌ها به قتل یا نقص عضو همیشگی منجر می‌شود و در اغلب موارد هم با میانجی‌گری بزرگترها این ارتباطات اصلاح می‌شود و زندگی مشترک ادامه می‌یابد.

 

کلاهبرداری «میس‌کالی» چیست؟

رییس پلیس مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی ناجا با رد شیوه کلاهبرداری «میس‌کالی» در ایران گفت: تاکنون پرونده‌ای در این زمینه تشکیل نشده است.

 

حشرات چوب خوار تیر خلاص جنگل‌های زاگرس

رییس انجمن علمی جنگلبانی ایران با اشاره به روند نابودی جنگل‌های غرب کشور اظهار کرد: حشرات چوب خوار تیرخلاص جنگل‌های زاگرس هستند؛ چرا که آخرین باقی مانده‌های درختان را نیز نابود می کنند.

 

ازدواج و اشتغال در صدر اولویت‌هامهمترین اولویت‌های جوانان تهرانی چیست؟

رییس مرکز مطالعات و پژوهش های راهبردی وزارت ورزش و جوانان، ازدواج را اولین اولویت نیاز جوانان اعلام کرد و گفت: طبق تحقیقات و نظر سنجی‌هایی که از جوانان انجام شده است 15.9 درصد جوانان ازدواج را اولویت اول خود در زندگی برشمردند و شغل و مسکن در رتبه‌های بعدی قرار دارد.

 

یک جراح و متخصص گوش، گلو و بینی:رطوبت عامل اصلی ایجاد عفونت قارچی گوش

یک جراح و متخصص گوش، گلو و بینی گفت: مهم‌ترین علت ابتلا به عفونت‌های قارچی وجود رطوبت طولانی‌ مدت همراه با هوای گرم و محیط قلیایی در مجرای گوش خارجی است.

 

رییس اداره محیط زیست نایین خبرداد: رویت پلنگ در پناهگاه حیات وحش عباس آباد پس از 32 سال

رییس اداره محیط زیست نایین گفت: پس از 32 سال تلاش در روزهای گذشته تصویر یک قلاده پلنگ توسط محیط‌بان‌های پناهگاه حیات وحش عباس‌آباد به ثبت رسید و غنی بودن منطقه را از نظر حیات وحش نشان داد.

 

درپی لغومسئولیت وزارت جوانان درصدور مجوز مراکزمشاوره ازدواج معاون فرهنگی وزارت جوانان خواستار شد:اداره کل تطبیق قوانین مجلس به افکار عمومی پاسخ دهد

معاون امور فرهنگی و تربیتی وزارت ورزش و جوانان با اشاره به نامه اخیر رییس مجلس شورای اسلامی در مورد مغایرت اصلاحیه آیین نامه ساماندهی و اعتبار بخشی مراکز مشاوره، خواستار پاسخ اداره کل تطبیق قوانین مجلس شد.

 

دستگیری دزد صندوق‌ صدقات

رییس کلانتری 159 بی‌سیم از دستگیری فردی که با چهره ساختگی اقدام به جمع‌آوری وجوهات صندوق صدقات از در منازل شهروندان کرده بود، خبر داد.

 

یک کارشناس تغذیه:کاهش مصرف شیر درجه‌ای از سوء تغذیه محسوب می‌شود

یک کارشناس تغذیه معتقد است: کاهش مصرف شیر درجه ضعیفی از سوء تغذیه محسوب می‌شود.

 

یک متخصص رادیولوژی و سونوگرافی:استفاده بهنگام از سونوگرافی عارضه‌ای ندارد

یک متخصص رادیولوژی و سونوگرافی با رد نظریه افزایش احتمال ابتلا به سرطان در افرادی که تحت آزمایش سونوگرافی قرار می گیرند، اظهار داشت: با توجه به گستردگی بکارگیری این روش طی سالیان طولانی هیچ شواهدی مبنی بر ایجاد عارضه در اشخاصی که از این دستگاه تشخیصی استفاده می‌کنند، گزارش نشده است.

 

کلر استخر با پوست و مو چه می‌کند؟

یک متخصص پوست و مو گفت: خشکی پوست یکی ازعوارضی است که کلر موجود در آب استخر بر بدن وارد می‌کند و تا حدی با مصرف لوسیون‌های مرطوب کننده قابل جبران است.

 

رییس دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی خبرداد:ایران رتبه سوم اهدای عضو دنیا را کسب کرد

رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی از کسب رتبه سوم جهان توسط ایران در زمینه اهدای در سال جاری خبر داد و گفت:ایران موفق شده است در زمینه رضایت‌گیری از خانواده‌ها جهت اهدا نیز رتبه نخست جهان را از آن خود کند.

 

شب کوری یک اختلال بینایی در هنگام شب

هنگامی که وارد یک محیط تاریک می‌شوید پس از چند دقیقه به تاریکی عادت می‌کنید و می‌توانید اشیاء اطراف را مشاهده کنید، اما اگر نتوانید پس از پنج دقیقه حتی آنچه را که در دست دارید، مشاهده کنید، آن گاه پیداست که دید شما در شب آنچنان که باید، مناسب نیست.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نویسنده : reza    نظرات :
آخرین پست ها
کلیه حقوق مادی و معنوی این وبلاگ برای "reza" محفوظ می باشد!