بين المللي
صفحه نخست | عناوین مطالب | پروفایل مدیر | پست الکترونیک

آحارونوت از حمله جدید رژیم صهیونیستی در خاک سوریه خبر داد

روزنامه عبری زبان آحارونوت مدعی شد که رژیم صهیونیستی روز شنبه یک محموله موشکی در خاک سوریه را هدف قرار داده و منهدم کرده است.

 

اردوغان: آنان که دولت مصر را سرکوب کردند در حال قتل‌عام مردم هستند

نخست‌وزیر ترکیه اقدامات نیروهای امنیتی مصر را به خاطر سرکوب حامیان رئیس‌جمهور برکنار شده این کشور که ده‌ها کشته و بیش از 4000 زخمی بر جای گذاشته، محکوم کرد.

 

پیام اوباما به رئیس جمهوری موقت مصر

باراک اوباما در پیامی به رئیس‌جمهوری موقت مصر تاکید کرد که کشورش به ادامه کمک به مصر برای تحقق دموکراسی در این کشور پایبند است.

 

فراخوان برای تظاهرات علیه "سران سازشکار فلسطینی" در رام‌الله

تشکل‌های جوانان و کمپین‌های مخالف صلح با رژیم صهیونیستی در کرانه باختری با صدور فراخوانی از مردم فلسطین خواستند برای محکوم کردن امتیازدهی‌های برخی رهبران فلسطینی به خیابان‌ها بیایند.

 

طرح پیشنهادی اندیشمندان مصری برای بازگشت مرسی به قدرت

جمعی از اندیشمندان و روشنفکران مصری با ارائه طرحی ضمن مخالفت با آن چه از آن به عنوان کودتای نظامی یاد می‌کنند، بازگشت محمد مرسی به قدرت را خواستار شدند.

 

جزئیات سفر هیات حقوقی مصر به بازداشتگاه مرسی/مرسی با این هیات ملاقات نکرد

منابع آگاه اعلام کردند که یک هیات حقوقی مصری که متشکل از معاون اسبق رئیس شورای ملی حقوق بشر و فعال حقوقی و مدیر مرکز عربی "استقلال دستگاه قضایی و وکلای مدافع" بود به دیدار محمد مرسی رفت اما مرسی دیدار با آنها رد کرد.

 

موافقت کابینه رژیم صهیونیستی با همه‌پرسی درباره توافق صلح با فلسطینی‌ها

دولت رژیم صهیونیستی امروز (یکشنبه) لایحه قانون برگزاری همه‌پرسی در خصوص توافق صلح با فلسطینی‌ها را تصویب کرد.

 

ادامه پیشروی ارتش سوریه در حمص/ "الخالدیه" پس گرفته شد

منابع نظامی سوریه از پیشروی‌های چشمگیر ارتش این کشور در استان حمص و باز پس گیری منطقه استراتژیک الخالدیه خبر دادند.

 

ادامه تظاهرات حامیان مرسی و افزایش شمار قربانیان خشونت‌های مصر

منابع پزشکی استان اسکندریه از افزایش شمار کشته شدگان روز جمعه خبر دادند. در همین حال هزاران تن از هواداران مرسی با اعلام همبستگی با خانواده قربانیان در استان‌های مختلف مصر تظاهرات کردند.

 

سوریه: جامعه بین‌الملل نباید حمام خون شورشیان را نادیده بگیرد

وزارت امور خارجه سوریه در نامه‌ای به دبیرکل سازمان ملل، شورای امنیت را در مورد قتل‌عامی که توسط شورشیان در شهر خان العسل در 20 کیلومتری غرب حلب رخ داد، مطلع و از جامعه بین‌الملل انتقاد کرد.

 

فراخوان قرضاوی برای تجمعات خیابانی در سراسر مصر

یوسف قرضاوی با بیان اینکه عبدالفتاح السیسی مسوول ریختن خون شرکت کنندگان در تظاهرات مسالمت آمیز مصر است، خطاب به مسوولان عربستانی و اماراتی گفت: صدها تن با میلیاردها پول شما کشته می‌شوند.

 

"آزادی بمب‌گذار لاکربی با معاملات تسلیحاتی لیبی و انگلیس مرتبط بود"

بر اساس یک ایمیل محرمانه مشخص شد که آزادی بمب‌گذار لاکربی با قرارداد 400 میلیون دلاری صادرات سلاح از انگلیس به لیبی مرتبط بوده است.

 

وزیر اطلاع‌رسانی سوریه: جنایت‌های تروریست‌ها بی‌پاسخ نخواهد ماند

وزیر اطلاع رسانی سوریه با اشاره به اقدامات تروریست‌ها در خان العسل و حمایت‌های بی‌اندازه مالی و نظامی برخی کشورها از آنها تاکید کرد که تروریست‌ها و حامیان آنها بهای سنگین جنایت‌های خود را خواهند پرداخت.

 

ابراز نگرانی هاگل در مورد اوضاع مصر طی تماس تلفنی با السیسی

به دنبال ادامه ناآرامی‌ها در مصر، چاک هاگل وزیر دفاع آمریکا در تماس تلفنی با ژنرال عبدالفتاح السیسی رئیس ارتش مصر نسبت به این درگیری‌ها ابراز نگرانی و برخویشتن‌داری طرفهای درگیر تاکید کرد.

 

تظاهرات حامیان و مخالفان مرسی در کشورهای مختلف جهان

در پی کشته شدن ده‌ها تن در درگیری‌های روز جمعه مصر، مهاجران مصری مخالف و موافق اخوان المسلمین در کشورهای مختلف جهان، علیه "تروریسم و خشونت" و "سلطه نظامیان" تظاهرات کردند.

 

سفر غیرمنتظره نخست‌وزیر استرالیا به افغانستان

نخست‌وزیر استرالیا در سفری غیرمنتظره به افغانستان و دیدار با نیروهای استرالیایی مستقر در این کشور به آنها اعلام کرد که زمان بازگشت‌شان به خانه فرا رسیده است.

 

سینماگر برنده اسکار رقیب علی‌اف در انتخابات ریاست‌جمهوری آذربایجان

رستم ابراهیم بیکوف، فیلمنامه‌نویس برنده اسکار اعلام کرد که رقیب الهام علی‌اف، در انتخابات ریاست‌جمهوری آذربایجان خواهد شد.

 

نگرانی دولت آلمان از فعالیت افراطیون این کشور در سوریه

دولت آلمان نگران فعالیت افراطیون این کشور در کشور جنگ‌زده سوریه است. گفته می‌شود بیش از ۷۰ تندروی آلمانی به سوریه رفته‌اند تا مخالفان این کشور را در جنگ علیه دولت بشار اسد پشتیبانی کنند.

 

جیمی کارتر به‌زودی به کره‌شمالی می‌رود

رییس جمهوری اسبق آمریکا قصد دارد به‌زودی برای انجام ماموریت نجات و آزادی یک مرد کره‌ای – آمریکایی محبوس در کره شمالی به پیونگ‌یانگ سفر کند.

 

برگزاری انتخابات ریاست جمهوری مالی

مردم کشور آفریقایی مالی امروز (یکشنبه) برای تعیین رئیس جمهوری جدید خود به پای صندوق‌های رای می‌روند تا به 18 ماه بحران این کشور پایان دهند.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نویسنده : reza    نظرات :
آخرین پست ها
کلیه حقوق مادی و معنوی این وبلاگ برای "reza" محفوظ می باشد!