صفحه نخست | عناوین مطالب | پروفایل مدیر | پست الکترونیک

تیم ملی والیبال ایران در یک بازی نزدیک برابر قهرمان هشت دوره از رقابت‌های لیگ جهانی والیبال بازی دوم خود را به این تیم واگذار کرد اما در مجموع شاگردان ولاسکو با اقتدار چهار امتیاز از این دو دیدار به دست آورند تا افتخاری بزرگ برای والیبال ایران به ثبت برسد.
« اتفاقات روزهای گذشته هرچند تلخ و تاسف برانگیز بود اما تمام ارکان باشگاه به ویژه سرمربی و بازیکنان باشگاه و تیم مدیریتی پرسپولیس هم قسم شده‌اند برای از بین بردن فضای فعلی با تمام قوا عمل کنند تا با موفقیت پرسپولیس گوشه‌ای از محبت‌های اهالی فوتبال به ویژه خانواده بزرگ پرسپولیس را جبران نمایند.»
موفقیت تیم ملی فوتبال ایران در رقابت‌های انتخابی جام جهانی و راهیابی مستقیم به بازی‌های جام جهانی برزیل و درخشش ویژه تیم ملی والیبال ایران در رقابت‌های لیگ جهانی والیبال و قهرمانی وزنه برداران ایران در قراقستان یک واقعیت بزرگ را نمایان کرد که ورزش ایران پتانسیل و ظرفیت جهانی شدن را دارد به این شرط که آرامش در حوزه ورزش رعایت شود.
اما پس از استراحت فنی ، گویا برای چند لحظه بازیکنان ایران در زمین خود قفل شده بودند، امیتازهای یکی پس از دیگری به نفع ایتالیا بر تابلوها افزوده می شد، بیشترین فشار بر ایران در طول بازی در همین مقطع بود. نتیجه بازی از 16 ، 14 به نفع ایران به به 18، 16 به نفع ایتالیا درآمد.
حتي حسين شمس بهترين مربي دو دهه اخير فوتسال ايران و «هميشه منتقد» كميته فوتسال و مردي كه آبش نه با عباس ترابيان رييس سابق فوتسال كشور در يك جوي رفته و نه با جانشين او (سيد رضا افتخاري) پذيرفته كه روند فعلي پوست انداختن تيم ملي يك روال اجتناب‌ناپذير است و بايد رخ بدهد.
حالا ديگر كفاشيان زير فشار نيست، نه كسي توجهي به اين تيم‌ها دارد و نه جام جهاني از دست رفته، حالا همه چيز گل و بلبل است اما تيم‌هايي كه روزي مهم‌ترين دفاعيات كفاشيان را تشكيل مي‌دادند حالا در چه وضعيتي قرار دارند، نوجوانان همچنان دوستي‌مهر را بالاي سر خود مي‌بيند اما لغو چند باره بازي‌هاي دوستانه و اردوهاي خارج از كشور اين تيم آنقدر آزاردهنده شده كه حتي بازيكنان جوان اين تيم هم اعتراضاتي به اين مساله داشتند.
شنیده‌های موثق می‌گویند قرار است دو عضو جدید به هیات مدیره استقلال اضافه شود!دو پرسش در این رابطه داریم:سوال اول اینست که در این آخرین روزهای دولت چرا اصرارهایی برای تغییرات (هرچند کوچک) به وجود آمده و چرا اگر تغییراتی هست اختیار آن را به دولت بعدی نمی سپارند تا تغییرات اندکی ثبات بیشتری داشته باشد؟اما سوال دوم چرا استقلال؟
مدیران وزارت ورزش و جوانان عزم خود را جزم کرده‌اند در واپسین روزهای حضور خود در مسند قدرت ترکیب هیات مدیره باشگاه پرسپولیس را به نوعی دستخوش تغییر و تحولات قرار دهند که یاران نزدیک به خود در آن قدرت پیدا کنند تا پرسپولیس را به تسخیر خود درآورند اما اتحاد مدیرعامل فعلی و سرمربی جدید پرسپولیس معادلات این بازی را تغییر داد.
تیم ملی والیبال ایران باید مقابل دومین تیم پر افتخار تاریخ لیگ جهانی والیبال به میدان برود. ایتالیا با هشت مدال طلا، سه نقره و دو برنز بعد از برزیل پر افتخارترین تیم والیبال مسابقات لیگ جهانی محسوب می‌شود. این در حالی است که پنج دوره از قهرمانی‌های ایتالیا مرهون مربیگری خولیو ولاسکو سرمربی حال حاضر تیم ملی والیبال ایران است.
به حافظه تاريخي تان رجوع كنيد و پاسخ اين سؤال را بيابيد. كدام يك از بازيكناني كه از استقلال و پرسپوليس به تيم رقيب رفتند عاقبت به خير شده‌اند؟ تمام آن بازيكنان بزرگي كه از استقلال به پرسپوليس رفتند ويا برعكس را در ذهن تجسم كنيد. به گذشته‌ها برويد، به دهه هفتاد. چندان نيازي نيست به قبل ترها فكر كنيد.
اگر پرسپوليس در فصل جديد با چالش مواجه مي‌شد، هيچ تقصيري متوجه متوليان باشگاه نبود اما حالا همه نگاه‌ها به وزارت ورزش و هيات مديره باشگاه است. آنها همين امروز جواب قانع‌كننده‌اي دارند كه چرا و با چه منطقي كامبوزيا قرار است به هيات‌مديره بيايد؟ شايعاتي كه درخصوص آمدن او به پرسپوليس به‌وجود آمده را بايد جدي گرفت؟ آيا موضوع اين انتخاب، همانند ماجراي حضور شايسته - رييس فدراسيون تنيس - در باشگاه استقلال است؟
اينكه دوباره جباري در تمرينات پيش فصل شركت نكرد آن هم به بهانه اختلاف با مسوولان باشگاه استقلال، با امير قلعه نويي والبته دوروبري هاي آقاي سرمربي. چند روزي صبر كنيد تا آب ها از آسياب بيفتد آن وقت مي بينيد كه شماره 8 دوباره به تمرين استقلال مي رود و كارش را از سرمي گيرد. تا آن موقع تمرين بدنسازي هم تمام مي شود!
بعد از يكي دو سال دعواهاي آرام و پنهان و توأم با ادب و حفظ صورت ظاهر، سران كميته داوران و دپارتمان داوري به‌خوبي و خوشي و سلامت از ابتداي هفته جاري بسيار آشكار و بدون پرده‌پوشي و صريح رو در روي يكديگر ايستادند و زبان سرخ از نيام بركشيدند و ديگر افسوس آن را نمي‌خورند كه چرا حرف‌هاي اصلي و احساس واقعي خود نسبت به يكديگر را بيان نمي‌كنند!
پرسپولیس اما همان چه را که داشت هم از دست داد. بهانه‌های فصل آینده، گلایه های مکرر دایی از داوری، انتقاد از برنامه ریزی فدراسیون و نقد وزارت ورزش و گلایه از بی‌پولی را می توان از امروز بهانه های علی دایی در کنفرانس‌های مطبوعاتی در پایان هر بازی دانست. رویانیان اما برای این تیمی که ساخت چه بهانه ای داشت؟!
مسوولان قصد دارند اين مراسم را با برنامه و شكوه خاصي برگزار كنند و شرايط حرفه‌اي و استاندارد را در آن مدنظر قرار دهند، اين مراسم به صورت مستقيم از تلويزيون پخش مي‌شود تا افرادي هم كه نمي‌توانند در تالار وحدت حاضر شوند اين مراسم را از دست ندهند.
آقای ارجمند عزیز؛اكنون ما نگران شما هستيم، نگرانيم آنچه از شما در ذهنمان در طول سال‌ها ساخته‌ايم، ترك بردارد، هميشه براي شما احترام قايل هستيم اما همچنان روي حرف خودتان باشيد و بعضي از نقش‌ها را ناخواسته نپذيريد، مثل اين نقشي كه براي خود در فوتبال انتخاب كرده‌ايد.
رسانه‌های منتقد وزارت ورزش با اشاره به مدل برکناری منوچهر متکی از وزارت امور خارجه در سفر سنگال، رویانیان را متکی ورزشی توصیف کردند و با انتشار اخباری اعلام کردند برکناری وی پشت پرده سیاسی داشته است اما رسانه‌های نزدیک به وزارت ورزش و جوانان با انتشار خبر برکناری محمد رویانیان این اقدام را در جهت پیشرفت باشگاه دانستند.
تیم ملی والیبال ایران در چهارمین دیدار خود در رقابت‌های لیگ جهانی با شکست قهرمان قاره سبز نخستین پیروزی خود در این مسابقات معتبر را به دست آورد تا در پایان بازی چهار تیم ملی ایران در جدول رده بندی صاحب سه امتیاز جهانی شود،پیروزی تیم ملی والیبال ایران در این دیدار باعث شد فشار کاذب خاکم بر اردوی تیم ملی به این ترتیب از بین برود.
تبلور حضور مردم در انتخابات يك جشن ملي به كشور هديه كرد و شادي اين حضور گسترده را مي‌شد در چهره مردم و مسوولان به‌طور واضح ديد، خوشحالي مردم از حضور در انتخابات با درخشش ملي‌پوشان تيم ملي فوتبال عجين شد تا جشن و شادي مردم كامل شود اما نبايد از اين مساله غفلت شود كه حضور تيم ملي كشورمان در جام جهاني 2014 برزيل، گام بلندي در جهت حماسه اقتصادي مدنظر مقام معظم رهبري خواهد بود.
از مجريان صدا و سيما گرفته تا بازيگران سينما و تلويزيون و حتي يك روز قبل از بازي با كره هم اين انتقادها ادامه داشت. از جناب شفيع بايد پرسيد شما كه حالا از نوع حرف زدن احمدي خوشتان نمي‌آيد، آيا در طول تمام هفته‌هاي گذشته كه احمدي تحت فشار شديد انتقادها بود، يك بار در برنامه خودتان، از او و انتخاب كی‌روش حمايت كرديد.
در دوره پيشين سرمربيگري در پرسپوليس، علي دايي تعداد بالاي بليت‌هاي سرخ تيم ملي را دردسر بزرگ تيمش مي‌خواند و آن را دليل همه ناهماهنگي‌ها و ناكامي‌هاي پرسپوليس. امروز هم اگرچه جز نبود ملي‌پوشان، مشكلي را براي پرسپوليس برنمي‌شمرد اما مي‌خواهد اين تيم را هم مثل خودش عوض كند.
استقلال خوش‌اقبال است كه در جام باشگاه‌هاي آسيا با بوريرام يونايتدي روبرو شده كه در ميان 8 تيم باقيمانده در جدول رقابت‌ها به رغم داشتن چند بازيكن خارجي از ضعيف‌ترين‌ها به شمار مي‌آيد و استقلال بيدار است زيرا مديرعاملش حاضر نيست از تيم دلخواهش دوري جويد و فقط روي كاغذ مستعفي است و با همان روش‌هاي هميشگي‌اش مشغول يارگيري است و پنج‌شنبه محمد قاضي را هم از اردوي رقيب بزرگ و قديمي- پرسپوليس- به جمع نفرات آبي آورد.
كارلوس كی‌روش با توجه به قراردادش با فدراسيون فوتبال اين احتمال وجود داشت كه در صورت عدم راهيابي به جام جهاني، نيمكت تيم ملي را از دست بدهد و از طرف ديگر مهمترين هدف او كه بردن تيمي ديگر به جام جهاني بود نيز به خطر بيفتد اما كی‌روش همه اين خسارت‌هاي احتمالي را به جان خريد تا بزرگي و عظمت تيم ملي خدشه‌دار نشود.
با اينكه يكي دو روزي بيشتر از صعود تيم ملي به جام جهاني نگذشته بود اما براي ماندن يا رفتن كی‌روش، دلواپسي‌هاي زيادي به وجود آمد. در متن قرارداد شرطي گذاشته شده بود تا فدراسيون موظف به پرداخت پول به هر قيمتي نباشد و اگر تيم به جام جهاني نرفت، بتواند تصميم ديگري بگيرد اما همين شرط ترديدهايي را بر سر ماندن كی‌روش پديد آورد.
پيروزي صفر – يك در زمين كره جنوبي، توفيق كل فوتبال ايران و محصول يك همت بزرگ گروهي بود اما اين واقعه يك پيروزي شخصي عمده و در عين حال پرايراد براي كارلوس كی‌روش هم تلقي مي‌شد. خوب و بدهاي كار اين مربي معروف 60 ساله غيرقابل شمارش است ولي سعي‌مان را مي‌كنيم.
اين را هم مي‌دانيم كه تغيير نسل، آن هم يك سال پيش از حضور در جام جهاني كار عاقلانه‌اي نيست و قطعا كی‌روش هم چنين تفكري در سر ندارد. تيم ملي با ميانگين سني 30 سال و 5 ماه موفق شد كره را در اولسان شكست دهد. به نظر شما آيا اين تيم براي حضور در جام جهاني پير نيست؟
در اين مسابقات 120 كشتي گير آزاد و فرنگي كار براي رسيدن به دو بنده تيم‌هاي ملي در رقابت‌هاي جهاني با هم سرشاخ شدند كه در نهايت هم با معرفي نفرات برتر اوزان، نفرات راه يافته به تيم ملي مشخص شدند. البته همانطوري كه پيش‌بيني مي‌شد ستاره‌هاي زيادي چه در آزاد و چه در فرنگي در اين مسابقات غايب بودند.
امروز افکارعمومی منتظر یک عذرخواهی بزرگ از سوی منتقدان کارلوس کی‌روش هستند، آنها بی قید و شرط باید از کارلوس کی‌روش و علی کفاشیان عذرخواهی کنند،چون این دو با همکاری بازیکنان خدوم تیم ملی گام بزرگی را طی کردند تا افتخاری فراموش نشدنی برای کشور ایران در میادین بین المللی به ثبت برسد.
کارلوس کی‌روش با شکست دادن کانگ سرمربی تیم ملی کره جنوبی این مربی چشم بادامی را برای همیشه به مرخصی فرستاد تا شایستگی‌های فنی سرمربی تیم ملی ایران به این ترتیب برای مرد پرمدعای نیمکت کره جنوبی نمایان شود،با این تفاسیر حالا کره‌ای‌ها به دنبال جانشین کانگ هستند تا در جام جهانی به موفقیت دست پیدا کنند.
تیم ملی فوتبال ایران در آخرین دیدار خود به یک پیروزی شیرین دست پیدا کرد؛ تا به عنوان صدرنشین گروه نخست مسابقات انتخابی جام جهانی در قاره آسیا راهی جام جهانی برزیل شود، شادمانی بازیکنان کارلوس کی‌روش بابت صعود به جام جهانی سوژه نخست عکاسان بین المللی بود



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نویسنده : reza    نظرات :
آخرین پست ها
کلیه حقوق مادی و معنوی این وبلاگ برای "reza" محفوظ می باشد!