فرهنگي وهنري
صفحه نخست | عناوین مطالب | پروفایل مدیر | پست الکترونیک

سیدمحمد خاتمی: ماندن در گذشته، فاجعه است

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمد خاتمی گفت: ماندن در گذشته، فاجعه است و باید رو به آینده، همه در کنار یکدیگر باشیم.

 

شهرداد روحانی به تهران آمد

شهرداد روحانی، آهنگساز و رهبر میهمان ارکستر سمفونیک تهران چند روز پیش به تهران بازگشت.

 

شبکه ورزشی‌ها فردا یک سالگی‌شان را جشن می‌گیرند

شبکه ورزش اولین جشن یک سالگی خود را فردا با حضور روسای فدراسیون‌ها و ورزشکاران موفق سال گذشته در رشته‌هایی از جمله فوتبال، والیبال، کشتی و وزنه‌برداری و هم‌چنین اعضای فوتسال بانوان که موفق به کسب مقام در سال گذشته شده‌اند، برگزار می‌کند.

 

چرا اجرای یک نمایش فعلا متوقف شد؟

سوگل قلاتیان درباره‌ی اجرا نشدن نمایشش در شامگاه 30 تیر ماه در کافه رستوران تالار وحدت توضیحاتی داد.

 

قادرآشنا: «در انتظار گودو» هیچ مشکلی برای اجرا ندارد

مدیر اداره‌ی کل هنرهای نمایشی گفت: نمایش «در انتظار گودو» به کارگردانی همایون غنِی‌زاده هیچ مشکلی برای اجرا ندارد و مساله‌ی آن حل شده است.

 

در پی نامه‌ی اخیر رییس‌جمهور،اظهارات "توحیدی" پس از نامه‌ی احمدی‌نژاد و توصیه‌اش به سازمان سینمایی

رییس هیات مدیره‌ی خانه سینما در پی نامه‌ی اخیر رییس‌جمهور گفت: ما هم در راستای عمل به تفاهمنامه‌ی 13 تیرماه، مجمع عمومی 6 مرداد را در همان مکان و زمان (خانه سینما در خیابان بهار) برگزار می‌کنیم و به سازمان سینمایی توصیه می‌کنیم که در مورد ناظرین وزارت ارشاد در مجمع عمومی تجدید نظر بکنند.

 

گزارش کامل دلایل تجمع اعتراضی نوازندگان ارکستر سمفونیک

تعدادی از نوازندگان ارکستر سمفونیک تهران و اعضای کر دفتر موسیقی، صبح 30 تیرماه، به نشان اعتراض از وضعیت فعلی‌شان در تالار رودکی تجمع کردند.

 

معاون مطبوعاتی وزارت ارشاد: کاش وقت بیشتری داشتیم

معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: ای کاش وقت بیشتری داشتیم تا می‌توانستیم کمک‌های بیشتری انجام دهیم. البته باید اشاره کنم که ما یک روز از فعالیت خود را به بطالت نگذراندیم و تا آخرین روز کاری برنامه‌ریزی داریم. قطعا ادامه‌ی این فعالیت‌ها به همکاران در دولت بعدی سپرده می‌شود و امیدواریم آن‌ها که حتما از دلسوزان کشورند، این مسیر را ادامه دهند.

 

توزیع «رسوایی» عید فطر در شبکه‌ی نمایش خانگی

نسخه‌ی ویدئویی «رسوایی» به کارگردانی مسعود ده‌نمکی با امکانات مختلفی مانند زیرنویس انگلیس و عربی، تیتراژ آثار مختلف ده‌نمکی عید سعید فطر در شبکه‌ نمایش خانگی توزیع می‌شود.

 

در پی نامه‌ی اخیر رییس‌جمهور درباره‌ی خانه سینما،کاسه‌ساز: ما قانونا هیات مدیره‌ی خانه سینما هستیم

حبیب‌الله کاسه‌ساز گفت: آقایان (خانه سینمایی‌ها)، خیلی خوششان نمی‌آید آن تفاهم‌نامه (تفاهم 13 تیر ماه) را قبول کنند و در حال حاضر که رئیس جمهور اعلام کردند، امیدوارم بیایند و پای امضا و حرفشان بایستند.

 

آخرین مراحل تولید پروژه‌ی پرحاشیه‌ی «لاله» به روایت تهیه‌کننده

تهیه‌کننده‌ی فیلم «لاله» گفت: متاسفانه هنوز لوکیشن پیست «آزادی» آماده استفاده نشده است و هیچ زمان مشخصی هم برای آماده‌سازی آن به ما نداده‌اند.

 

هنوز متحیرم «سامانه» معادل چه واژه‌ای است؟!

کاوه میرعباسی معتقد است، نمی‌توان گفت معادل‌سازی برای واژه‌های بیگانه غلط یا درست است؛ بلکه بستگی دارد به خوش‌سلیقگی کسانی که واژه‌گزینی می‌کنند.

 

محسن شریفیان: دولتمردان از اجراکنندگان موسیقی رمضان تجلیل کنند

محسن شریفیان سرپرست گروه «لیان» و پژوهشگر موسیقی در نشست پژوهشی «موسیقی و رمضان» که 2مردادماه سال جاری در فرهنگستان هنر برگزار می‌شود از رسمی در بوشهر با عنوان «دُم دُم سحری» می‌گوید و آکا صفوی خواننده گروه «لیان» هم بخشی از این رسم و آبین را به صورت زنده اجرا خواهد کرد.

 

«در این رقابت رسانه‌ای تنها هستیم»سریال ماه رمضان شبکه سه در گفت‌وگو با کارگردان/ فیلمنامه «مادرانه» تکانم داد

جواد افشار، کارگردان سریال ماه رمضان شبکه سه، درباره‌ی ساخت سریال «مادرانه» می‌گوید: دو سالی بود که خانه‌نشین شده بودم. فیلمنامه‌های زیادی از سوی نویسندگان،‌ تهیه‌کنندگان و حتی از سوی شبکه فرستاده شد که آن‌ها را رد کردم. اما فیلنامه‌ی «مادرانه» تکانم داد و احساس کردم چیزی است که می‌تواند مخاطب را نگه دارد.

 

روایت محسن شاه‌ابراهیمی از دکور سه طبقه‌ای «شهر موشها» + عکس

دکور فیلم «شهر موشها» به کارگردانی مرضیه برومند، مراحل ساخت و ساز خود را در بوستان «ولایت» می‌گذراند.

 

یک اثر ایرانی در فستیوال جهانی معماری برگزیده شد

یک پروژه ایرانی در فستیوال جهانی معماری(WAF) برگزیده شد.

 

علی‌اکبر اشعری خبر داد:تشکیل کارگروه در شهرداری برای انتقال نمایشگاه کتاب به باغ کتاب

مدیر باغ کتاب تهران از تشکیل کارگروهی در شهرداری تهران برای بررسی انتقال نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران به باغ کتاب تهران خبر داد.

 

رییس سازمان حج و زیارت: پول اضافی از زائران نمی‌گیریم

رییس سازمان حج و زیارت در واکنش به اعتراض برخی زائران نسبت لغو شدن کاروان‌های‌شان و پرداخت هزینه‌ی بیشتر برای انتقال به کاروانی دیگر، گفت: این سازمان از زائران پول اضافه نمی‌گیرد، آن‌ها فقط هزینه‌ی مابه‌التفاوت اقامت خود را می‌پردازند.

 

چه بر سر نخستین جشنواره تخصصی عکس مطبوعاتی آمد؟

فروردین‌ماه 1391 فراخوانی برای گرفتن آثار عکاسان مطبوعاتی برای برگزاری نخستین جشنواره‌ی تخصصی عکس مطبوعاتی در زمینه‌های خبری، ورزشی، مستند اجتماعی، پرتره و طبیعت و محیط زیست داده شد. آثار ارسال شدند و حتی مرحله‌ی نخست داوری نیز انجام شد؛ اما با وجود اعلام این‌که برگزاری اختتامیه‌ی این جشنواره در خردادماه همزمان با اختتامیه‌ی جشنواره‌ی فصلی مطبوعات، در این مراسم خبری از معرفی برترین عکس‌های مطبوعاتی نبود.

 

رضا رضایی آخرین رمان خواهران برونته را ترجمه می‌کند

رضا رضایی که ترجمه‌ی آثار ادبی کلاسیک را در دست دارد، از ترجمه‌ی‌ آخرین رمان از آثار خواهران برونته با نام «شرلی» خبر داد.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نویسنده : reza    نظرات :
آخرین پست ها
کلیه حقوق مادی و معنوی این وبلاگ برای "reza" محفوظ می باشد!